Software op maat, maar dan zonder gedoe
Het succes van een automatiseringstraject hangt af van hoe goed het systeem op de gebruiker en op de bedrijfsprocessen is afgestemd. Dat betekent dat je je als automatiseerder moet verdiepen in de onderneming en zijn bedrijfsprocessen. Natuurlijk betrek je daar de klant zoveel mogelijk bij. Zo weet hij of zij precies welke functies wel of niet in het systeem zijn opgenomen. Dat is heel prettig. Toch zit daar ook een minder positieve kant aan. De klant moet hier veel van zijn tijd in investeren en de aanlooptijd is vrij lang. Dat gevoel veel tijd te ‘verliezen’ kan als heel vervelend worden ervaren.
Ketenintegratie? Daar dragen wij graag ons steentje aan bij!
In onze vorige blog schreven we er al over. Als eigenaar van een woninginrichtingszaak heb je te maken met veel verschillende producten, en dus ook veel verschillende leveranciers. Niet elke leverancier in de branche heeft de beschikking over een systeem waarmee ze artikeldata kunnen delen. Om zowel de winkeleigenaren als de leveranciers te ondersteunen, hebben wij een portal gemaakt waarmee wij de mogelijkheid scheppen om die artikelinformatie wél digitaal aan te leveren. Deze portal kan benaderd worden via Promesse of – voor diegenen die geen gebruik maken van Promesse – via een soort webshop op internet. Op deze manier zorgen we ervoor dat winkeliers toch online hun configuratieproces kunnen doorlopen en digitaal hun orders kunnen plaatsen.
Veel verschillende leveranciers? Hier loop je tegenaan.
Als eigenaar van een woninginrichtingszaak heb je te maken met een verscheidenheid aan producten die je aanbiedt. Die producten zijn veelal maatwerk. Geen gordijn en geen vloer is immers gelijk. Dan heb je ook nog eens met een scala aan leveranciers te maken. Dat vraagt nogal wat van je bij het maken van een offerte. Hier vijf zaken waar je tegenaan kunt lopen.
Help! Het btw-tarief gaat van 6% naar 9%!
Vanaf 1 januari 2019 gaat het lage btw-tarief van 6 naar 9%. Dat heeft nogal wat gevolgen, ook voor de gebruikers van Promesse. Deze wijziging in het Belastingplan heeft voor allerlei veranderingen gezorgd in ons systeem, maar wij zijn er klaar voor! Per 1 januari zal Promesse alles wat verkocht wordt waarop het lage btw-tarief van toepassing is automatisch worden berekend met het 9%-tarief. Geen gedoe, geen zorgen, Promesse regelt dit ‘vanzelf’.
De stenen winkel is niet dood, hij leeft!
Volgens knappe koppen zijn we inmiddels in de derde fase van de digitale evolutie. Aan het eind van de 20e eeuw kwam het internet op, rond 2007 begonnen we aan de fase van de mobiele technologie en inmiddels zijn we in de fase van kunstmatige intelligentie. Betekent dit het einde van de fysieke winkel of gaat er nog steeds niets boven persoonlijk contact?
Minder frustratie en sneller leveren met de juiste data
In elke winkel, maar zeker ook in een woninginrichtingszaak is het van groot belang dat het winkelassortiment compleet in het verkoopsysteem beschikbaar is en volledig up-to-date is met de meest recente in- en verkoopprijzen, en uitgebreide productinformatie. In de praktijk is gebleken dat het aanleveren van artikelinformatie en -updates door leveranciers niet altijd vlekkeloos verloopt, terwijl dit juist zo belangrijk is. Beschikken over de juiste data en deze op de juiste manier aanleveren scheelt tijd en daarmee geld en frustratie.
Is je doelgroep nog wie je denkt dat het is?
De economie trekt aan en de huizenmarkt leeft op. Dat is een goede zaak voor de woninginrichtingbusiness. Maar de traditionele rolverdeling verandert ook langzaamaan. Zijn de decisionmakers van nu nog wel de decisionmakers van ooit? Of moeten we misschien een klein beetje bijsturen in onze communicatie?
Woonprofessional Van Rossum aan het woord
Richard van Etten is sinds 2000 mede-eigenaar van een schildersbedrijf en twee woninginrichtingszaken: Van Rossum de Woonprofessionals in Sommelsdijk en Hellevoetsluis. Richard is al sinds 2003 gebruiker van Promesse. Twee jaar geleden is hij ook Realisatione gaan gebruiken voor zijn boekhouding. We vroegen Richard naar zijn ervaring.
Extra ondersteuning in de drukte met de productconfigurator
We zien het overal: de markt trekt weer aan. Het blijkt ook uit cijfers van het CBS van eerder dit jaar; consumenten blijven positief gestemd en de consumptieve bestedingen laten een flinke groei zien. Met name uitgaven aan auto’s, huishoudelijke apparaten, kleding, schoenen en woninginrichting zitten in de lift.
Blockchain en cryptovaluta; ‘here to stay’,
maar ook in retail?
De nieuwe privacywet; de puntjes op de i
Op 25 mei wordt de nieuwe privacywet van kracht. Onder de nieuwe Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is elk bedrijf verplicht persoonlijke gegevens op een verantwoorde manier te verzamelen en te beveiligen. In een eerdere blog besteedden we aandacht aan het belang van up-to-date hardware. In deze blog zetten we nog even de laatste zaken op een rij.
Blockchain en cryptovaluta; hoe zit het ook alweer?
De nieuwe privacywet; voldoet mijn hardware nog wel?
Woninginrichting foutloos en beheersbaar met Promesse
De nieuwe privacywetgeving; hoe staat het ermee?
Promesse Management app; je cijfers in je broekzak
Met Promesse ondersteunen we al jouw bedrijfsprocessen en zorgen we dat je altijd up-to-date gegevens tot je beschikking hebt. Alleen zit je natuurlijk niet de hele dag achter je computer; er is werk aan de winkel. Daar hebben wij iets voor bedacht. Met de Promesse Management app heb je je cijfers in je broekzak.
De allerbeste wensen voor 2018
Vijf minuten lezen, uren tijd besparen
Haal meer uit je feestmaandverkopen
We merken het bij AIS Groep ook: de vakanties zijn voorbij, iedereen heeft weer zin in het nieuwe seizoen. Nieuwe plannen volop in september en oktober. Maar dan breken november en december aan: op allerlei vlakken wordt het druk en veel tijd om bij van alles stil te staan, heeft niemand meer. Echter, als je je nu slechts een kwartiertje verdiept in je verkoopcijfers van vorig jaar, kun je mooi je omzet nog even flink verhogen in december. Hoe? Dat vertellen we je graag!
Snel en foutloos voorraad tellen? Het kan echt!
Veel winkeliers trommelen aan het eind van het jaar hun personeel op om met een inventarisatielijst door de winkel te lopen. Vervolgens worden de aantallen van de lijst overgetypt op de computer. Bovendien schrijven sommige mensen niet zo duidelijk of er worden producten dubbel geteld cq overgeslagen. Kortom, het balansen kost op die manier veel tijd en er is een behoorlijke kans op fouten.
Meten is weten, maar goed invullen is geld verdienen...
Een verkeerd besteld product is niet alleen een grote ergernis voor je klant, maar ook voor jou. Want het product is immers meestal waardeloos geworden en er zijn maar weinig leveranciers die het weer terug willen nemen. Dus moet het opgeslagen, afgevoerd en vernietigd worden. Dat kost je dubbel zoveel geld!
Zit je met je handen in het haar?
Hoe scoor jij die smile bij je klant? Met de Promesse offerte-app!
Als je een app op je tablet hebt met alle relevante vragen per product dan vergeet je nooit meer iets terwijl je een offerte maakt. Gevolg: nooit meer nabellen, minder verkeerd bestelde producten, een hogere omzet en de offerte kan snel naar je klant. Super handig dus, onze nieuwe Promesse Woninginrichting App.
Weet je nog dat ransomware afgelopen zomer de Rotterdamse haven plat legde? Grote paniek!
Geen paniek!
Het duurt maar 1 koffie kopje...
Even een koffiepraatje, hoor! Herken je deze zorgen: doet de kassa het wel altijd? En je ordersysteem?
Verkeerde waarden noteren bij het inmeten of bestellingen kosten soms handenvol geld… Maar ja, hoe voorkom je dat soort problemen? Daar willen we je nog meer mee gaan helpen. Want als AIS hebben we ontdekt dat we inmiddels na 25 jaar een schat aan ervaring en kennis hebben. Zonde om daar niets mee te doen, toch?