Extra ondersteuning in de drukte met de productconfigurator

We zien het overal: de markt trekt weer aan. Het blijkt ook uit cijfers van het CBS van eerder dit jaar; consumenten blijven positief gestemd en de consumptieve bestedingen laten een flinke groei zien. Met name uitgaven aan auto’s, huishoudelijke apparaten, kleding, schoenen en woninginrichting zitten in de lift. In april van dit jaar was het omzetvolume van de detailhandel maar liefst 5% hoger dan in april van het vorige jaar.

 

Structuur en ondersteuning

 

En dat merken onze klanten. Het is druk en de dagen zijn lang. Overdag moet er in de winkel geadviseerd worden en ’s avonds moet de administratie gedaan, moet er ingemeten worden om de juiste offerte uit te kunnen brengen. Het hele proces van de ondernemer in de woninginrichting hebben we onder de loep genomen en waar mogelijk proberen we te ondersteunen en te structureren. Zodra iets je aandacht moet hebben krijg je een signaal. Wat moet nog ingemeten, welke offertes moeten er nog uitgestuurd, welke offertes kunnen besteld worden en welke orders zijn compleet om te plannen voor uitlevering? Alles in overzichtelijke statusoverzichten. Niks post-its op je bureau of mapjes in verschillende kleuren.

 

Nieuw in promesse de productconfigurator

 

Maar er is altijd ruimte voor verbetering. En daar zijn wij dan weer druk mee. Dat heeft geleid tot een nieuwe functionaliteit rondom de productconfiguratie. Stel: er komt een klant binnen die een nieuwe vloer wil. Je kunt dan bij het opstellen van de offerte, op de tablet of pc, altijd de juiste relevante vragen stellen in de vorm van productopties. In ons voorbeeld van de vloer komen bij het selecteren van het product vloeropties beschikbaar, zoals het type ondervloer - geluiddempend of alleen isolerend -, hoge of een lage plint, welke kleur, verlijmen of spijkeren… Zo ook met behang, gordijnen of andere raamdecoratie. Dankzij de kennis en ervaring die onze klanten met ons delen, kun je zoveel mogelijk informatie vooraf verzamelen en vervolgens eventueel in de vorm van een ‘shopproof’ offerte uitbrengen. Alle keuzes van de klant leg je vast en dankzij Promesse vergeet je nooit wat je moet vragen. Is alles vastgelegd? Dan kun je dat automatisch delen met de leveranciers, ongeacht welke leverancier dat is. Die koppeling, daar hebben wij voor gezorgd.

 

Nieuwsgierig?

 

Ben je nog geen gebruiker van Promesse maar ben je nieuwsgierig wat Promesse voor jouw winkel kan betekenen? Neem dan gerust vrijblijvend contact met me op.

 

Achmed Afkiri

 

AIS Groep BV

 

Tel.: 0031 (0) 88 1700 602

 

www.ais-groep.nl

tel: +31 (0)88 1700 602      www.ais-groep.nl      info@ais-groep.nl      kvk: 67405320      Privacyverklaring

BLOG