Hoe scoor jij die smile bij je klant? Met de Promesse offerte-app!
Als je een app op je tablet hebt met alle relevante vragen per product dan vergeet je nooit meer iets terwijl je een offerte maakt. Gevolg: nooit meer nabellen, minder verkeerd bestelde producten, een hogere omzet en de offerte kan snel naar je klant. Super handig dus, onze nieuwe Promesse Woninginrichting App.
Hoe staat het ervoor met de Promesse Woninginrichting App?
We zijn druk bezig om een app voor je tablet te maken die je offertes verbetert. De versie voor je pc is al klaar en eind van het jaar hebben we de Promesse Woninginrichting App voor Apple ook voor elkaar.
Hij is door een van je collega’s bedacht!
De Promesse Woninginrichting App hebben we ontwikkeld samen met een van onze eigen klanten, kortom iemand net als jij. Een ervaren woninginrichter die het klappen van de zweep kent. Hij had zelf al wat geknutseld aan ons systeem en samen met hem hebben we ook een andere app (de inmeet-app) gemaakt. Daarover schrijf ik vast een andere keer wat meer.
Wat heb je eraan?
Aan zo’n offerte-app is veel behoefte, merken we. Immers, veel van jullie hebben in de loop der tijd jullie assortiment behoorlijk uitgebreid. Bijvoorbeeld om de concurrentie met de bouwmarkten aan te gaan. Op een gegeven moment ken je niet meer alle producten precies uit je hoofd en wat gebeurt er dan? De kans is groot dat je een detailvraag vergeet te stellen terwijl je met een klant door de winkel loopt. Bijvoorbeeld of je klant horizontale jaloezieën met band wil en zo ja in welke kleur. Of je krabbeltje wat op een papiertje en kunt later het papiertje niet meer vinden. Elke fout kost tijd en meestal ook veel geld. Een verkeerd besteld product is immers onverkoopbaar en je maakt geen beste beurt bij je klant.
Nog meer voordelen?
Jazeker! Je verkoopt meer. Dat blijkt inmiddels uit de praktijk, horen we van de mensen die al met de pc-versie werken. Terwijl je de offerte invult zie je namelijk ook andere producten die voor de klant interessant kunnen zijn. Daarnaast kun je de offerte direct vanuit het systeem naar je klant sturen, wat goede mond-tot-mondreclame oplevert.
Hoe werkt het?
We hebben voor 20 productgroepen alle relevante vragen opgesteld. Dat zijn er in totaal 1400. Vervolgens hebben we ze onderverdeeld in deze vijf categorieën:
1. Interne info (o.a. gegevens van de klant)
2. Productinfo
3. Inmeetinfo
4. Bestelinfo
5. Montage-info
Je hoeft natuurlijk niet alle vragen door te lopen met je klant. Sowieso zijn alleen de vragen bij bepaalde producten van belang en daarnaast is er ook veel info die je zelf invult of later invult (zoals de meetinformatie).
Leuk extraatje:
Aan ons kant-en-klare offerteformulier dat je naar de klant stuurt kun je heel eenvoudig het logo van je bedrijf toevoegen.
Volgende keer: Hoe los je technische problemen met pin, inloggen, printen en mailen met Promesse makkelijk en snel op? Tips van onze supportafdeling.
Achmed Afkiri AIS Groep BV
T 0031 (0)88 1700 602
E a.afkiri@ais-groep.nl
W www.ais-groep.nl