Zit je met je handen in het haar?

Een technisch probleem komt altijd ongelegen! Heb jij er last van? Naar ons bellen mag natuurlijk altijd… Maar als je eerst bij deze vijf meestvoorkomende problemen (en oplossingen) kijkt, dan kan dat vaak tijd schelen.

 

 

1. Ik kan niet inloggen op het systeem

 

Oorzaak: Meestal is de oorzaak dat je geen internetverbinding hebt.

 

Dit kun je doen:

* Check je internetverbinding door een nieuwe site op te roepen of het wifi-tekentje op je scherm te controleren. Je internetverbinding krijg je zo weer in orde:

 

* Druk de stekkertjes en USB-sticks achterop je computer nog eens goed aan. Soms zijn die eruit gevallen, bijvoorbeeld nadat er gestofzuigd is.

 

* Start je router opnieuw op.

 

2. Mijn printer doet het niet

 

Oorzaak: Er kunnen verschillende oorzaken zijn.

 

Dit kun je doen:

* Branden er rode lampjes? Is de bonrol wellicht op? Zitten de snoeren er goed in? Is de netwerkkabel aangesloten?

 

* Druk een worddocument af. Gaat dat niet, zet dan je printer uit en aan.

 

* Het kan zijn dat er geen of de verkeerde printer is geselecteerd. Druk op crtl-A en selecteer de juiste printer.

 

3. Ik heb een pinprobleem

 

Oorzaak: Ook nu geldt weer dat vaak de oorzaak vrij eenvoudig is.

 

Dit kun je doen:

* Check de lampjes, de snoeren en de pinbonrol.

 

* Is het probleem niet opgelost? Heb je een ITS VX 820 van CCV 4 dan kun je samen met onze supportafdeling een reprint maken en dan is het probleem bijna altijd opgelost. Bij ingewikkelder technische problemen garanderen we dat er binnen een halve dag een CCV-monteur op de stoep staat.

 

* Heb je geen pinapparaat van CCV, neem dan zelf contact op met de leverancier van je pinapparaat.

 

4. Ik kan nog niet mailen met Promesse

 

Oorzaak: Als je niet eerder hebt gemaild met Promesse kan het zo zijn dat het systeem nog niet goed is ingericht om te kunnen mailen. Dat is eenvoudig op te lossen door ons.

 

Dit kun je doen:

* Vul je probleem in op ons supportportaal en wij zorgen ervoor dat het opgelost wordt.

 

5. Er is een netwerkprobleem

Oorzaak: Er kunnen allerlei oorzaken zijn en die zijn voor een leek vaak moeilijk te achterhalen. Je komt er meestal achter doordat je pinapparaat of printer het niet doet en je een melding krijgt over een netwerkprobleem.

 

Dit kun je doen:

* Schakel je systeembeheerder in.

* Heb je geen systeembeheerder? Wij kunnen er eentje voor je regelen.

 

Tot slot: ken je ons supportportaal al?

Je kunt ons altijd bellen via de storingslijn, maar wist je dat het heel goed werkt om ons supportportaal te gebruiken? Aan de hand van heldere vragen brengen we samen met jou het probleem in kaart. Zo kun je aangeven welke bon blijft hangen of bij welke kortingsgroep het mis gaat. Wij duiken er meteen in en zorgen dat je snel antwoord krijgt. Handig om te weten: als je belt dan wordt je melding eerst geregistreerd en die registratie kost extra tijd. Dit voorkom je door het supportportaal te gebruiken.

 

Tip: Ben je je inloggegevens kwijt, bel dan sowieso naar 088 - 1700 602 (doorkiesnummer 2).

 

Volgende keer: hoe kun je efficiënter je zaak runnen en zo geld besparen?

 

Achmed Afkiri

AIS Groep BV

 

T   0031 (0)88 1700 602

 

E   a.afkiri@ais-groep.nl

 

W  www.ais-groep.nl

 

tel: +31 (0)88 1700 602      www.ais-groep.nl      info@ais-groep.nl      kvk: 67405320      Privacyverklaring

BLOG